divendres, 23 d’abril de 2021

MICRORELATS GUANYADORS

 


MICRORELATS GUANYADORS 

 V CONCURS DE MICRORELATS 

DE L’IES SA BLANCA DONA

El jurat format per:

  • Andreu Delgado, membre de l’equip directiu,

  • Masabel Márquez, membre de la comissió de biblioteca,

  • Helena Veluz, representant del alumnes,

  • Lourdes Tur, representant dels pares,

  • Fina Matutes, com a persona experta i  externa al centre,


ha decidit atorgar el primer premi en cadascuna de les quatre categories a:

SANTI TUR, 1r C ESO


Començaré de bell nou


Començaré de bell nou, assegut a la porta esperant visita. Mai anava ningú, però aquell dia era diferent, estava segur. El cel estava gris i l'aire era fred. La boira amenaçava al carrer. Va sentir calfreds, però estava preparat. No tenia por. Va sentir una fiblada al cor. Després pau. Poques hores després, la cadira estava buida. Avui sí havia rebut visita. La mort.

 

 

LEO RIERA ROMÁN, 2n A ESO

 

LAS REJAS DE MI CORAZÓN

 

Empezaré de nuevo a abrir los ojos. Estoy harto de tenerlos cerrados. Es que, cuando los abro, siento que las rejas que se hallan dentro de mí se abren y soy libre. Sin embargo, la pesadumbre que invade mis ojos, es mayúscula. Por lo que sin ningún esfuerzo, se vuelven a sellar y la esperanza de liberarme de esta depresión se desvanece.

 

 

MIRIAM RODRIGUEZ RIERA, 1r A BATX

26/07/2071

“Començaré de bell nou”, em va dir l’avi quan m’explicava històries de la seva joventut. “Tot va començar el dia del centre, bé, li dèiem així al dia en què…”, es va emocionar mentre em parlava i no va poder acabar la frase, però va seguir: “Recordo tant aquells temps en què ser positiu era una bona qualitat de les persones. Fins que va arribar el gran canvi; fins que va arribar aquell vendaval que quasi tomba el vaixell”, va quedar-se pensatiu uns instants, “pareixen tan llunyans ara, aquells temps”. Em va semblar que li queia una llàgrima dels ulls i no vaig voler preguntar-li el que li passava.

 

MARTA TORRES, 4t B ESO

 

SACRIFICIO INVERSO

 

  Empezaré de nuevo. Llaves, chaqueta, agua, comida... ¡Perfecto! Lo tengo todo. Salgo de casa y la oscuridad de la noche se cierne sobre mis hombros. Llego al callejón y doy un repaso rápido al lugar en busca de los hambrientos ojos de mi mascota. 

       —Ven, Colmillitos. ¿Tienes hambre? ¡Traigo comida!

       Dejo el saco de comida en el suelo. Colmillitos sale disparado de entre los contenedores y se lanza sobre ella. Empieza por la barriga, es su parte favorita. Lo dejo comiendo y voy en busca de su próxima cena. 

       El veterinario habló muy mal de Colmillitos, así que lo escondo aquí. Si lo encontraran, lo sacrificarían. Él me dijo que era un animal creado por el Diablo y que yo estaba loco, que no diría nada si me deshacía de él, pero nunca lo haré. Colmillitos es mi preciada mascota. Por eso decidí que, el veterinario, sería su siguiente cena.


 ENHORABONA!


2 comentaris:

  1. Enhorabuena Leo! es precioso!
    Estoy muy orgullosa de ti.
    Enhorabuena igualmente al resto de ganadores.🎉

    ResponSuprimeix
  2. Felicidades Leo!!! Es precioso.
    Estoy muy orgullosa de ti.

    ResponSuprimeix