dilluns, 4 de febrer del 2013

VILLANGÓMEZ MES A MES: FEBRER

Obrim el mes de febrer amb un text de L'any en estampes traduït al castellà pel poeta eivissenc, i escriptor del mes a la Biblioteca Can Ventosa, Vicente Valero

Se atribuye el resplandor excepcional a la floración de los almendros. Los primerizos, es cierto, han abierto ya sus corolas a lo largo de las múltiples ramitas. Son retoños densos de flores, una blancura invasora y unánime, junto al follaje oscuro de algarrobos y olivos, sobre los verdes tiernos. Este vestido que se espesa, siempre blando y ligero, es, al sol, una sugestión de calmas marinas con azules serenos, de frío luminoso hacia profundidades de cielo turbadoras. Ahora, por la noche, es una insinuación de perfumada ausencia, de tierra nuestra y conocida, y, con todo, sumergida en un misterio lejano, no sabemos si del corazón o de los espacios. 

 I continuem amb la selecció de fragments den Marià Villangómez que vam iniciar el mes passat:

En aquesta maragda quasi líquida va caient dels ametllers una nevada de pètals, desallotjats de les branques per la nova fulleta. I les cases del poble, a mig aire del pujol, contemplen el paisatge tendre dels dies bons o es reclouen amb pany i clau en arribar-hi l'hora rúfola i esquerpa.

(Fragment de "El poble")




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada